بیایید در مورد لوگوتایپ ها صحبت کنیم

  1. خانه
  2. طراحی لوگو
  3. جزئیات نویسنده
فریلنسرها
بیایید در مورد لوگوتایپ ها صحبت کنیم

بیایید در مورد لوگوتایپ ها صحبت کنیم
نیسان آخرین خودروسازی است که لوگوی خود را در مدت زمان طولانی طراحی کرده است. این نوع تغییر چه پیامدهایی دارد؟

  • لوگو یکی از تاثیرگذارترین نمادها در تصویر هر شرکتی است
  • برخی از خودروسازان در حال تغییر خود هستند تا بهتر با زمان جدید سازگار شوند
  • انجام این کار به خوبی باعث می شود که آنها مصرف کنندگان جدیدی داشته باشند و در عین حال مصرف کنندگان فعلی را حفظ کنند

آریا 2020 اولین نیسانی است که از لوگوی جدید استفاده می کند

مفهوم نام تجاری به اندازه کافی پیچیده است که بتواند بر یک شرکت کامل تأثیر بگذارد، زمانی که به خوبی اجرا شود. ممکن است بر تولید، زنجیره تامین، تبلیغات، مراقبت از مشتری تأثیر بگذارد … در نتیجه، معمولاً گفته می‌شود که برندها بسیار بیشتر از چیزی هستند که به چشم می‌خورد. با این وجود، بخش هایی که به راحتی قابل مشاهده هستند، البته به دلایلی وجود دارند. لوگو نمایانگر بسیاری از آنچه شرکت آن است.

با این اوصاف، به راحتی می توان درک کرد که لحظه ای که یک شرکت لوگوی خود را تغییر می دهد چقدر مهم است. در حالی که کنش همیشه نشان دهنده تغییر است، سوال واقعی این است که آن تغییر کدام جهت را دنبال می کند. آیا شرکت عملیات سبزتر را دنبال خواهد کرد؟ آیا به مشتریان ثروتمندتر روی خواهد آورد؟ آیا صرفاً تلاش برای شروعی تازه است؟ همه چیز روی لوگو باید آن را تا حد امکان واضح بیان کند.
Atlas Cross Sport در حال حاضر از لوگوی تازه فولکس واگن استفاده می کند

فریلنس پروژه طراحی انواع لوگو , لوگوتایپ و .. با بهترین طراحان لوگو



این چگونه در مورد خودروها صدق می کند؟


لوگوتایپ
بیایید با مثال توضیح دهیم. برای فولکس واگن، بیتل نشان دهنده اولین دوره خود بود، گلف دومین دوره بود و خط تولید ID آینده سومین دوره خواهد بود. آخرین تغییرات ظریف هستند: خطوط باریک تر برای حروف و دایره بیرونی، یک جلوه صاف به جای ظاهر سه بعدی قدیمی و، که احتمالاً قابل توجه ترین است، “W” دیگر به دایره در پایین متصل نیست.

هدف در اینجا سبکی است، همراه با این واقعیت که زنی وجود دارد که نام برند را روی تبلیغات می گوید. این مکمل مناسبی برای برقی‌سازی و حذف آپشن‌های بیش از حد خودرو و تریم است که امروزه جزو دغدغه‌های اصلی فولکس‌واگن است. این شرکت بیشتر معمولی به نظر می رسد و بر سبک زندگی متمرکز است تا اینکه آماده فتح جهان و محو رقبای خود باشد.
لوگوی بازطراحی شده BMW در کانسپت i4 به نمایش درآمد
در بخشی دیگر از آلمان…

در حالی که BMW از کلیشه آلمانی در مورد سازگار بودن پیروی می کند، طراحی مجدد لوگوی اخیر آن مسیر دیگری را طی کرد. نه برای حروف، که فونت جدید آن تا حدودی یکپارچهسازی با سیستمعامل است، و نه برای منطقه مرکزی، که هنوز باواریا را از طریق رنگ‌های آبی و سفید ارج می‌نهد، بلکه برای حلقه: رنگ سیاه ناپدید شد و آن قسمت واضح باقی ماند. در عمل، لوگو اکنون به همان رنگ بدنه خودرو می آید.

در حالی که حروف قدیمی به تاریخ بی‌ام‌و که بیش از یک قرن قدمت دارد اشاره می‌کند، پس‌زمینه واضح گامی جالب به سوی انعطاف‌پذیری است: می‌توان گفت هر خودرویی لوگوی متفاوتی خواهد داشت. این کاملاً با آخرین تصمیم خودروساز برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید، استایل بدنه و منابع انرژی و در عین حال احترام به سنت خود در بخش‌های کلیدی مطابقت دارد – یکی دیگر از جلوپنجره جلوپنجره است.
فیات شروع به استفاده از لوگوی جدید خود بر روی درب صندوق کرد
بیایید یک رنگ ایتالیایی به آن بدهیم

اگرچه فیات به همان اندازه فولکس واگن عمومی است، اما به دلیل مشکلات کیفی و انتخاب های مشکوک گاه و بیگاه سبک، فراز و نشیب های بیشتری را پشت سر گذاشته است. در نتیجه، هر بار که تصمیم می گیرد خود را دوباره اختراع کند، لوگو درج می شود. فونت خروجی بر اساس یکی از اولین مواردی است که تا به حال استفاده کرده است و فضا را برای نسخه مدرن خود باز می کند: همان فونت اکنون بدون آن سپر قرمز اعمال می شود.

اکنون، حروف در همان ناحیه روی ورق فلز بزرگتر و قابل توجه تر هستند، که به این معنی است که نام برند راحت تر دیده می شود. این ایده قدرت را به ارمغان می آورد. شرکتی که بیش از هر زمان دیگری نسبت به آنچه ایجاد می کند و می فروشد اطمینان دارد. نکته جالب این است که این روند توسط شعبه برزیلی روی درب صندوق آغاز شد. Strada جدید اولین فیات است که از آن بر روی کاپوت نیز استفاده می کند.
ویدیوی تبلیغاتی برای لوگوی جدید نیسان
حالا برگردیم به نیسان!

لوگو تایپ
کراس اوور آریا برای اولین بار برای استفاده از نشان جدید انتخاب شد. در این مورد، «مینیمالیستی» تعریف خوبی است: دو بعدی شد، خطوط سبک‌تر دریافت کرد، فاصله بین حروف بیشتر شد و فقط اشاره‌ای به قاب ضخیم و فلزی لوگوی قبلی بود. در حالی که تصویر رسمی لوگو را به رنگ مشکی نشان می دهد، ویدیوی تبلیغاتی بالا مطمئن شد که آن را به روش های مختلفی ارائه می دهد.

به گفته نیسان، فرآیند طراحی مجدد در سال 2017 آغاز شد و بر روی ساخت لوگوی جدید “نازک، سبک و انعطاف پذیر” تمرکز داشت. اکنون برای استفاده دیجیتال بسیار مناسب تر است، که به یک روند اجتناب ناپذیر تبدیل شده است، و یک مزیت غیرعادی به همراه دارد: روشن شدن آسان تر با LED در مدل های الکتریکی. مطمئناً به شرکت کمک می کند تا در بازاری که فقط رقابتی تر می شود، خود را بهتر نشان دهد.
Imagine Concept که در سال 2019 عرضه شد، اولین موردی بود که از لوگوی آینده کیا استفاده کرد.



تغییر کوچک، معنای بزرگ، ها؟

لوگوتایپ

این ماهیت طراحی مجدد لوگو است. اگر خودروساز آن را بیش از حد تغییر دهد، برند خود را تضعیف می‌کند: مشتریان زمان می‌برند تا به آن عادت کنند و آن را تشخیص دهند.

دوباره شرکت کاری که آنها می توانند انجام دهند این است که تغییرات کوچکتر را با دقت برنامه ریزی کنند تا تغییراتی را که می خواهند اجرا کنند پیش بینی کنند. کیا یکی از شرکت های بعدی است که این کار را انجام می دهد، زیرا شروع به ثبت اختراع لوگوی جدید در کره جنوبی کرده است.

همانطور که می بینید، آرم ها بخش کوچکی از طراحی خودرو هستند، تنها به این دلیل که تعداد زیادی از آنها وجود دارد: با این وجود، اهمیت آنها بسیار زیاد است. یک لوگو با طراحی خوب در طول نسل ها قابل تشخیص است و به شرکت کمک می کند تا اعتماد مصرف کنندگان خود را حفظ کند. هدف یک لوگوی بازطراحی شده این است که این کار را ادامه دهد و در عین حال شرکت را قادر به جذب نسل های جدیدتر و اعتماد آنها کند.

امیدوارم این مطلب در مورد لوگوتایپ برای شما مفید باشد

سینا

نویسنده از: 1401/05/16

دیدگاه خود را بنویسید

16 − هفت =