تعداد مناسب کلمات کلیدی , تراکم و چگالی کلمات کلیدی در نوشته
کشف اثرات پر کردن نوشته از کلمات کلیدی و نحوه جلوگیری از آنها
زمانی که کلمات کلیدی می توانند به رتبه وب سایت شما آسیب بزنند پس باید تعداد مناسب کلمه کلیدی را در نوشته خود به کار ببرید
کلمات کلیدی عناصر حیاتی در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هستند.
مقدار مناسب کلمات کلیدی ( چگالی کلمات کلیدی ) می تواند نوشتن شما را هم برای خوانندگان و هم برای موتورهای جستجو عالی کند.
با این حال، یادداشت بیش از حد کلمات کلیدی و تکراری کردن آنها در صفحه مورد دیگری است.
سفارش طراحی سایت در فریلنس پروژه با طراحان کارکشته
پر کردن کلمات کلیدی اصطلاحی است برای تعریف اینکه آیا یک پست دارای کلمات کلیدی زیادی است که تجربه خواندن را وحشتناک می کند.
بدتر از آن، اگر کلمات کلیدی را در پست های خود پر کنید، عواقب منفی در پیش روی وب سایت شماست
تاثیرات پر کردن صفحه از کلمات کلیدی
موتور جستجوی اصلی گوگل، به وضوح بیان نمی کند که چگونه برای سایت هایی که پر کردن کلمات کلیدی را انجام می دهند، جریمه اعمال می کند.
با این حال، بسیاری بر این باورند که پارازیت بیش از حد کلمات کلیدی در یک پست واحد بر عملکرد سایت تأثیر می گذارد.
در اینجا برخی از اثرات منفی پر کردن کلمات کلیدی که بسیاری معتقدند آورده شده است:
نرخ پرش بالا
بیان بیش از حد چگالی کلمات کلیدی در یک صفحه، یافتن اطلاعات مورد نظر را برای خوانندگان دشوار می کند.
در عوض جملات غیرطبیعی را با کلمات تکراری می خوانند که تجربه را دردناک می کند.
به جای ادامه دادن به پیمایش، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد بلافاصله صفحه شما را ترک خواهند کرد و در نتیجه نرخ پرش بالایی را به همراه خواهد داشت.
در ایجاد بازدیدکنندگان وفادار شکست حاصل میشود
بازدیدکنندگان پس از تجربه یک زمان ناخوشایند در یک صفحه، احتمال بازگشت کمتری خواهند داشت.
آنها سایت های دیگری با نوشته های بهتری پیدا می کنند که خواندن آنها راحت تر است.
نامرئی در موتورهای جستجو
بدتر از همه، موتورهای جستجو به دلیل چگلی بیش از حد کلمات کلیدی، سایت شما را نمی خزند و به درستی رتبه بندی نمی کنند.
گوگل توانایی خود را برای تشخیص خطاهای کلمات کلیدی بهبود بخشیده است.
سایت هایی که استراژی منفی پر کردن کلمات کلیدی را انجام می دهند به احتمال زیاد در موتورهای جستجو به ویژه گوگل رتبه ضعیفی خواهند داشت.
آیا وب سایت خود را بهینه می کنید؟
چه کسی می گوید که سئو هرگز آسیبی نمی بیند؟
تعداد بهینه کلمات کلیدی برای اهداف سئو چقدر است؟
عدد ایده آل برای چگالی کلمات کلیدی در یک پست وبلاگ هنوز قابل بحث است.
اما عاملی که باید در نظر بگیرید طول پست شما است.
یک پست با تعداد کلمات کمتر به کلمات کلیدی کمتری نسبت به یک پست وبلاگ طولانی نیاز دارد.
با این حال، به طور کلی، خوانندگان و موتورهای جستجو به طور کلی تراکم کلمات کلیدی را در حدود دو تا پنج درصد ترجیح می دهند.
برای محاسبه چگالی کلمه کلیدی یک صفحه، می توانید تعداد کل کلمات صفحه خود را بر تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی روی آن ظاهر می شود تقسیم کنید.
به عنوان مثال، در یک صفحه 1000 کلمه ای، یک کلمه کلیدی ده بار ظاهر می شود که در نتیجه تراکم کلمه کلیدی 1٪ است.
بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند برای هر 100 کلمه متن از دو کلمه کلیدی استفاده کنید.
اگر از این قانون پیروی کنید، حدود 1 تا 2 درصد تراکم کلمات کلیدی را دریافت خواهید کرد.
حتی در قطعات طولانی تر، بهترین روش این است که خود را به حداکثر 20 استفاده از کلمه کلیدی در هر صفحه وب محدود کنید.
چه کاری باید انجام دهید؟
برای جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی در صفحه خود، می توانید تغییرات کلیدواژه را در نظر بگیرید.
تغییرات کلمات کلیدی به کلمات و عبارات مرتبط با کلیدواژه اصلی شما اشاره دارد اما متفاوت هستند.
با جلوگیری از استفاده بیش از حد تعداد کلمات کلیدی، این شانس را دارید که صفحه خود را در SERP ها رتبه بندی کنید.
علاوه بر این، می توانید از ابزارهای آنلاین برای اطلاع از چگالی کلمات کلیدی صفحه خود استفاده کنید.
محاسبه دستی تعداد کل کلمات و تعداد کلمات کلیدی در تمام صفحات وب سایت شما می تواند زمان و منابع زیادی را صرف کند، به خصوص برای نوشته های طولانی تر.
بنابراین، استفاده از ابزار چگالی کلمه کلیدی می تواند راه حل موثری برای صرفه جویی در ساعات زیادی باشد.
اگر به دنبال توصیه هایی هستید، Keyword Density Checker و SEOBook Keyword Density Analyzer می توانند گزینه های خوبی باشند.
هم چنین در سایت های وردپرسی با کمک افزونه yoast seo premium – افزونه یواست سئو پرمیوم میتوانید تعداد کل کلمات و کلمات کلیدی را بدست آورید
همچنین میتوانید گزینههای بیشتری را در بازار بیابید که خدمات رایگان و پولی را برای بررسی چگالی کلمات کلیدی صفحه خود ارائه میدهند.
دانستن تأثیرات پر کردن کلمات کلیدی برای نویسندگان یا بازاریابان دیجیتال ضروری است.
بدون استراتژی کلمه کلیدی مناسب، تمام تلاش های شما برای بهبود حضور آنلاین سایت شما می تواند بی نتیجه باشد.
در نظر بگیرید که تعداد ایده آلی از کلمات کلیدی را در صفحه خود نگه دارید تا خوانایی خوبی هم برای مخاطبان و هم برای موتورهای جستجو داشته باشید.
شما می توانید با افزودن محتوای ارزشمندتر و تغییرات کلیدواژه برای جلوگیری از تراکم بیش از حد کلمات کلیدی، به طور مداوم نسخه خود را بهبود ببخشید.
نظرات