انجام پروژه برنامه نویسی
انجام پروژه برنامه نویسی , برنامهسازی رایانهای یا برنامهنویسی رایانهای (به انگلیسی: computer programming) همان فرایند طراحی و ساخت یک برنامه رایانهای اجراپذیر برای بهدستآوردن یک نتیجه رایانشی خاص، یا انجام یک عمل خاص است. برنامهنویسی شامل عملهایی مثل: تحلیل، ایجاد الگوریتمها، رخنمانگاری دقت الگوریتمها و مصرف منابع، و پیادهسازی آن الگوریتمها به یک زبان برنامهنویسی انتخاب شدهاست (که معمولاً به آن کدگذاری (کدینگ) گفته میشود).

کد منبع یک برنامه به یک یا بیشتر زبان نوشته میشود که این زبان برای «برنامهنویس» قابل فهم است (به جای کد ماشین که به صورت مستقیم توسط واحد پردازش مرکزی اجرا میشود). هدف از برنامهنویسی، پیداکردن ترتیبی از دستورالعملها است که انجام یک عمل را در یک رایانه، معمولاً برای حلکردن یک برنامه داده شده، خودکارسازی میکند (که میتواند تا حد یک سیستمعامل پیچیده باشد). بنابراین، یک برنامهنویسی حرفهای نیاز به مهارت در چندین موضوع متفاوت دارد، که شامل دانش دامنه کاربردی، الگوریتمهای خاص، و منطق صوری است.
برنامهنویسی بهطور خلاصه یعنی تعیین یک سری دستور برای اجرا شدن توسط کامپیوتر به منظور رسیدن به هدف دلخواه.
چرا فریلنس پروژه یکی از بهترین ها در انجام پروژه های برنامه نویسی است
بهترین کارشناسان در انجام پروژه های برنامه نویسی
استفاده کردن از بهترین و خبره ترین افراد در زمینه انجام پروژه های برنامه نویسی که این امر کیفیت بالا را به ارمغان می آورد
سرعت بالا و دقت فراوان و قیمت مناسب
فریلنس پروژه با دارا بودن کادری مجرب و متخصص پروژه های برنامه نویسی شما را در کوتاه ترین زمان ممکن و با قیمت و هزینه منصفانه به انجام میرساند
بررسی و پشتیبانی ویژه
در صورت مطابق نبودن پروژه دریافتی با پروژه مد نظر خود و وجود نقص و مشکل در پروژه (تا 48 ساعت بعد از دریافت پروژه) پروژه شما بررسی شده و نواقص به صورت رایگان برطرف میشود
نحوه سفارش پروژه در فریلنس پروژه
برای سفارش پروژه برنامه نوسی خود شما ابتدا با مراجعه به بخش سفارش پروژه .مشخصات پروژه خود را وارد کرده پروژه خود را به صورت رایگان ثبت سفارش کرده و بعد از بررسی کارشناسان ما و تعیین قیمت نتیجه خدمت شما اعلام میگردد و در صورت موافقت شما انجام پروژه های برنامه نویسی صورت میگیرد شما عزیزان میتوانید برای پیگیری پروژه خود از طریق این شماره واتساپ با ما در ارتباط باشید
خدمات فریلنس پروژه در انجام پروژه های برنامه نویسی
- انجام پروژه برنامه نویسی با لاتکس LaTEX
- انجام پروژه اکسل Excel
- انجام پروژه برنامه نویسی سی شارپ c#
- انجام پروژه برنامه نویسی جاوا Java
- انجام پروژه برنامه نویسی vhdl، verilog و FPGA
- انجام پروژه برنامه نویسی ASP
- انجام پروژه برنامه نویسی JSP
- انجام پروژه برنامه نویسی c
- انجام پروژه برنامه نویسی html
- انجام پروژه برنامه نویسی جاوا
- انجام پروژه برنامه نویسی جاوا اسکریپت
- انجام پروژه برنامه نویسی NET,R,PHP
تاریخچه
دستگاههای قابل برنامهریزی قرن هاست که وجود دارند. در اوایل قرن نهم میلادی، یک ترتیب سنج موسیقی قابل برنامهریزی توسط برادران فارسی بانو موسی اختراع شد که یک دستگاه پخش خودکار فلوت را در کتاب دستگاههای مبتکر توصیف کرد. در سال ۱۲۰۶میلادی، مهندس کوردالجزاری یک دستگاه درام قابل برنامهریزی را اختراع کرد که در آن میتوان از اتوماتیک مکانیکی موسیقی برای پخش ریتمهای مختلف و الگوهای طبل، از طریق میخها و کامپها استفاده کرد. در سال ۱۸۰۱، با تغییر دادن برنامه «ژاکارد»، بافندگی ژاکارد میتواند بافتهای کاملاً متفاوتی تولید کند – مجموعه ای از کارتهای کارتن با سوراخهایی که در آنها وجود دارد.
الگوریتمهای رمزگشایی و تحلیل رمز کد نیز قرنها وجود داشتهاست. در قرن نهم میلادی، ریاضیدان عرب آل کندی، الگوریتم رمزنگاری را برای رمزگشایی کد رمزگذاری شده، در «دستنوشته در رمزگشایی پیامهای رمزنگاری» شرح داد. او اولین توصیف رمزپزشکی را با استفاده از آنالیز فراوانی، اولین الگوریتم رمزگشایی کد ارائه داد.
اولین برنامه رایانه ای بهطور کلی به سال ۱۸۴۳ مربوط میشود، هنگامی که Ada Lovelace، ریاضیدان، الگوریتمی را برای محاسبه دنباله ای از اعداد Bernoulli منتشر کرد، که قرار است توسط موتور تحلیلی چارلز بابیج انجام شود.
در دهه ۱۸۸۰ هرمان هالریت مفهوم ذخیره دادهها را به صورت قابل خواندن با دستگاه اختراع کرد. بعداً یک کنترل پنل (افزونه) به Tabulator Type 190 خود که به آن اضافه شده بود اجازه داد که برای مشاغل مختلف برنامهریزی شود و تا اواخر دهه ۱۹۴۰ تجهیزات ضبط واحدی مانند IBM 602 و IBM 604 توسط پنلهای کنترل به روش مشابهی برنامهریزی شدند. اولین کامپیوترهای الکترونیکی با این حال، با مفهوم رایانههای برنامه ذخیره شده معرفی شده در سال ۱۹۴۹، هر دو برنامه و دادهها به همان شیوه در حافظه کامپیوتر ذخیره و دستکاری شدند.
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی
جهت ثبت سفارش خود برای انجام پروژه های برنامه نویسی اینجا کلیک کنید
سفارش پروژهکد ماشین زبان برنامههای اولیه بود که در مجموعه دستورالعملهای دستگاه خاص، غالباً به صورت دودویی نوشته شدهاست. به زودی زبانهای مونتاژ ایجاد شد که به برنامهنویس اجازه میدهد تا دستورالعملها را در قالب متن مشخص کند (به عنوان مثال، ADD X، TOTAL)، با اختصار برای هر کد عملیات و نامهای معنی دار برای مشخص کردن آدرسها. اما، از آنجا که یک زبان مونتاژ چیزی بیش از یک نشان دیگر برای یک زبان ماشین نیست، هر دو ماشین با مجموعههای مختلف دستورالعمل نیز دارای زبانهای مونتاژ متفاوت هستند.
زبانهای سطح بالا روند تهیه یک برنامه را سادهتر و قابل فهم تر و محدودتر به سختافزار زیرین میکردند. FORTRAN، اولین زبان سطح پرکاربرد برای اجرای عملی، در سال ۱۹۵۷ منتشر شد و بسیاری از زبانهای دیگر به زودی توسعه یافتند – به ویژه، COBOL با هدف پردازش دادههای تجاری و لیپ برای تحقیقات رایانه.
برنامهها بیشتر با استفاده از کارتهای پانچ شده یا نوار کاغذی وارد میشدند. برنامه عصر رایانه را در عصر کارت پانچ ببینید. در اواخر دهه ۱۹۶۰، دستگاههای ذخیرهسازی داده و پایانههای رایانه به اندازه کافی ارزان شدند که میتوان برنامهها را با تایپ کردن مستقیم به رایانهها ایجاد کرد. ویرایشگرهای متن (خود برنامهها) ساخته شدهاند که اجازه میدهد تغییرات و اصلاحات بسیار آسانتر از کارتهای سوراخ شده انجام شود.
برنامهنویسی مدرن
کیفیت مورد نیاز
هر روشی که برای چگونگی اشکالاتی (نه باگها) را که ممکن است پیش بیایند، پیشبینی کردهاست. این شامل حالتهایی مانند دریافت اطلاعات نادرست، نامناسب یا غلط میشود؛ همچنین کمبود منابعی مانند حافظه، سرویسهای سیستم عامل یا اتصال به شبکه و سایر اشکالات مانند خطای کاربر یا اشکالات قطع برق نیز در این دسته قرار میگیرند.
- کاربرد پذیری ارگونومی یک برنامه: آسانی استفاده از برنامه برای شخصی که میخواهد از آن برای کار در نظر گرفته شده استفاده کند یا گاهی برای کارهای پیشبینی نشده آن را به کار برد. این مورد میتواند به تنهایی و علیرغم تمام موارد دیگر باعث موفقیت یا شکست شود. طیف وسیعی از عناصر متنی، تصویری و گاهی سختافزاری وجود دارند که میتوانند باعث ارتقای وضوح، درک، پیوستگی، کامل بودن واسط کاربری برنامه شوند.
- قابلیت حمل: طیف سختافزارها و سیستم عاملهایی که کد منبع برنامه را بتوان روی آنها با مترجم یا مفسر اجرا کرد. این قابلیت بستگی به تفاوت در تسهیلاتی دارد که سیستمهای مختلف از نظر منابع سختافزاری و سیستم عاملها برای برنامهنویسی ارائه میکنند. همچنین رفتار پیشبینی شده سختافزارها و سیستمهای عامل، و در دسترس بودن مترجمها (و منابع کتابخانهای) اختصاصی در آن سیستمها برای کد منبع موجود نیز مهم است.
- نگهداشت پذیری: این که سازندگان و ارتقا دهندگان فعلی برنامه یا افراد دیگری در آینده بتوانند به راحتی ارتقاها یا تغییراتی در برنامه انجام دهند تا خطاها و حفرههای امنیتی را رفع کنند یا بتوانند آن را برای محیط جدیدی تطبیق دهند. در این مورد تلاش مناسب اولیه در ایجاد برنامه است که نقش عمدهای بازی میکند. این خاصیت ممکن است تأثیر خیلی زیادی روی کاربر نهایی برنامه نداشته باشد ولی در بلند مدت برای سرنوشت یک برنامه خیلی مهم است.
- کارایی / عملکرد :اندازهگیری منابع سیستمی مورد نیاز برای یک برنامه (زمان پردازنده، فضای حافظه، وسایل کند مثل دیسکها، پهنای باند شبکه و موارد دیگری مثل تعامل با کاربر): هر چقدر کمتر، بهتر. این خاصیت همچنین شامل مدیریت صحیح منابع مانند پاک کردن فایلهای موقت و از بین بردن نشتیهای حافظه نیز میشود.
خوانایی کد منبع
در برنامهریزی رایانه، خوانایی عبارت است از این که خواننده متن کد منبع بتواند هدف، جریان برنامه و عملکرد کد منبع را متوجه شود. این موضوع در مجموعه نیازهای کیفیتی شامل موارد قابلیت انتقال، کاربرد پذیری و نگهداشت پذیری میشود.
خوانایی خیلی مهم است به این علت که برنامه نویسان بیشترین وقتشان را به جای این که صرف نوشتن کد جدید بکنند، در زمینه درک و تغییر کد منبع موجود میکنند. کدهای ناخوانا معمولاً به خطا، نارسایی و کدهای تکراری ختم میشوند. یک تحقیق نشان داد که تغییرات جزئی و سادهای برای خوانایی برنامه میتواند منجر به این شود که کد نهایی نوشته شده کوتاهتر شود و همچنین زمان فهم آن بهطور قابل توجهی کاهش یابد.
پیروی از یک سبک برنامهنویسی منسجم معمولاً به خوانایی کمک میکند؛ اگر چه خوانایی چیزی بیش از فقط سبک برنامهنویسی است. عوامل زیادی که معمولاً دخالتی در توانایی رایانه برای ترجمه مناسب و اجرای بهتر برنامه ندارند، به خوانایی کمک میکنند. بعضی از این عوامل اینها هستند:
- بلوک بندی متفاوت (فاصله سفید)
- یادآورها
- تکهتکه کردن نوشتههای طولانی
- قواعد نامگذاری برای اشیا (مثل متغیرها، کلاسها، روالها و غیره)
جنبههای دیداری برای این کار (مثل تورفتگی، شکستن خطوط، علامتگذاری رنگی و مانند اینها) معمولاً به وسیله ویرایشگر کد منبع فراهم میشود، اما جنبههای محتوایی بازتابی از استعداد و تواناییهای برنامهنویس است.
زبانهای برنامهنویسی دیداری متعددی با این منظور توسعه داده شدهاند تا بتوانند از روشهای غیر سنتی برای ارائه کد و تصویر استفاده کنند. محیطهای یکپارچه توسعه نرمافزار (IDEها) میخواهند تا تمام این گونه کمکها را به شکل یکپارچه ارائه کنند. تکنیکهایی برای بازسازی کد میتواند خوانایی را افزایش دهد.
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی
جهت ثبت سفارش خود برای انجام پروژه های برنامه نویسی اینجا کلیک کنید
سفارش پروژهپیچیدگی الگوریتمی
محیطهای دانشگاهی و همچنین مهندسین فعال در برنامهنویسی هر دو عمیقاً به دنبال کشف و تکمیل الگوریتمهای کارآمد تر برای گروه مشکلات مشخص شده هستند. برای نیل به این هدف الگوریتمها در ترتیبهایی طبقهبندی میشوند که به عنوان نماد O بزرگ خوانده میشوند. این طبقهبندی نشانگر استفاده الگوریتم از منابع، مثل زمان اجرا یا انباشت حافظه در ازای اندازه یک داده وارده است.
برنامه نویسان حرفهای با گسترهای از الگوریتمهای خوب سازمان یافته آشنایی دارند و پیچیدگیهای مخصوص آنها را میدانند و در نتیجه از این دانستهها برای انتخاب الگوریتمهای مناسب برای شرایط مورد نظر خود، استفاده میکنند.
الگوریتمهای شطرنج به عنوان نمونه
“برنامه نویسی رایانه برای بازی شطرنج” مقاله ای در سال ۱۹۵۰ بود که یک الگوریتم “minimax” را که بخشی از تاریخ پیچیدگی الگوریتمی است ارزیابی میکند. دوره ای در مورد IBM’s Deep Blue (کامپیوتر شطرنج) بخشی از برنامه درسی علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد است.
کاربرد الگوریتم و روندنما در برنامهنویسی
یکی از مهمترین پیشنیازهای برنامهنویسی اطلاع داشتن از نحوهٔ حل مسئله و الگوریتمهای برنامهنویسی است، الگوریتمها به صورت خاص نحوهٔ حل و منطق زبان برنامهنویسی را بیان میکنند، نمای تصویری الگوریتم را روندنما مینامند، پس از نوشتن یک الگوریتم کامل برنامهنویسی میتوان اقدام به رسم روندنما کرد تا نمود بصری الگوریتم به خوبی نمایان گردد.
روشها
قدم اول در فرایند توسعه بیشتر نرمافزارها به شکل معمول شامل بررسی نیازمندیها، سپس آزمایش برای تشخیص الگوی متغیرها، اجرا و سپس حذف خرابیها (اشکال زدایی) است. راههای مختلفی برای رسیدن به هر کدام از این وظایف وجود دارند. یک راه پرطرفدار برای تحلیل نیازمندیها تحلیل مورد کاربردی است. بسیاری از برنامه نویسان از شکل توسعه چابک نرمافزاری استفاده میکنند؛ در این روش مراحل مختلف توسعه نرمافزار به شکل چرخههای کوتاه با هم ترکیب میشوند بهطوریکه هر کدام از این چرخهها فقط چند هفته طول بکشند. این در مقابل روش معمول است که ممکن است چند سال زمان ببرد. روشهای خیلی زیادی برای روند توسعه برنامهها وجود دارند.
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی
جهت ثبت سفارش خود برای انجام پروژه های برنامه نویسی اینجا کلیک کنید
سفارش پروژهمحبوبترین زبان در برنامهنویسی
تعیین اینکه محبوبترین زبان برنامهنویسی مدرن کدام است کار بسیار مشکلی است. بعضی از زبانها در کاربردهای خاصی محبوب است و بعضی دیگر مرتباً در نوشتن کاربردهای گوناگون استفاده میشود. روشهای اندازهگیری محبوبیت زبان شامل موارد زیر میباشد: شمردن تعداد آگهیهای اشتغال و توجه به یک زبان، تعداد کتابهای آموزشی فروخته شده در مورد یک زبان، تخمین تعداد خطوط کد نوشته شده در یک زبان؛ که امروز میتوان زبان برنامهنویسی پایتون و جاوا اسکریپت از محبوبترین زبانهای برنامهنویسی جهان دانستند؛ بخصوص پایتون که به دلیل سادگی و کارایی بالا در زمینههای مختلف افراد زیادی رو به خود جذب کرده.
روششناسی
اولین قدم در اکثر فرایندهای رسمی توسعه نرمافزار، تجزیه و تحلیل الزامات است، و پس از آن آزمایش برای تعیین مدلسازی ارزش، پیادهسازی و حذف نقص (اشکال زدایی) انجام میشود. برای هر یک از این کارها رویکردهای مختلفی وجود دارد. یکی از رویکردهای محبوب برای تجزیه و تحلیل الزامات، استفاده از آنالیز Case است. بسیاری از برنامه نویسان از اشکال توسعه نرمافزار Agile استفاده میکنند که مراحل مختلف توسعه نرمافزار رسمی در چرخههای کوتاه که چند هفته به طول میانجامند در کنار هم قرار گرفتهاند. رویکردهای زیادی برای فرایند توسعه نرمافزار وجود دارد.
تکنیکهای محبوب سازی مدلسازی شامل تحلیل و طراحی شی گرا (OOAD) و معماری مدل محور (MDA) است. زبان مدلسازی متحد (UML) علامتی است که برای OOAD و MDA استفاده میشود.
تکنیک مشابهی که برای طراحی بانک اطلاعاتی مورد استفاده قرار میگیرد، مدلسازی رابطه-رابطه (Entity-Modelation) (مدلسازی ER) است.
تکنیکهای اجرای شامل زبانهای ضروری (شی گرا یا رویه ای)، زبانهای کاربردی و زبانهای منطقی است.
اندازهگیری میزان استفاده از زبان
تعیین اینکه محبوبترین زبانهای برنامهنویسی مدرن چیست، بسیار دشوار است. روشهای سنجش محبوبیت زبان برنامهنویسی عبارتند از: شمارش تعداد آگهیهای شغلی که به آن زبان اشاره میکنند، تعداد کتابهای فروخته شده و دورههای آموزش زبان (این اهمیت بیش از حد زبانهای جدید را بالاتر میبرد) و تخمین تعداد خطوط موجود کد نوشته شده به زبان (این کمترین تعداد کاربران زبانهای تجاری مانند COBOL را دست کم میگیرد).
برخی از زبانها برای انواع خاصی از برنامهها بسیار محبوب هستند، در حالی که برخی از زبانها بهطور مرتب برای نوشتن انواع مختلف برنامهها مورد استفاده قرار میگیرند. به عنوان مثال، COBOL هنوز هم در مراکز دادههای شرکتی غالباً در رایانههای اصلی بزرگ، Fortran در برنامههای مهندسی، زبانهای اسکریپت در توسعه وب و C در نرمافزارهای تعبیه شده قوی است. بسیاری از برنامهها از ترکیبی از چندین زبان در ساخت و استفاده خود استفاده میکنند. زبانهای جدید عموماً در حدود نحو یک زبان قبلی طراحی شدهاند که قابلیتهای جدیدی نیز به آن اضافه شدهاست (به عنوان مثال C ++ جهتیابی به شی را به C اضافه میکند، و جاوا مدیریت حافظه و بایت کد را به C ++ اضافه میکند، اما در نتیجه بازده و توانایی کم را از دست میدهد. دستکاری ساده)
اشکال زدایی
اشکال زدایی کار بسیار مهمی در فرایند توسعه نرمافزار است زیرا نقص در یک برنامه میتواند عواقب قابل توجهی برای کاربران آن داشته باشد. بعضی از زبانها بیشتر مستعد ابتلا به برخی از خطاها هستند زیرا مشخصات آنها به کامپایلرها نیاز ندارد تا به همان اندازه سایر زبانها بررسی کنند. استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل کد استاتیک میتواند به تشخیص برخی از مشکلات احتمالی کمک کند. بهطور معمول اولین مرحله برای اشکال زدایی تلاش برای تولید مثل مشکل است. این میتواند یک کار غیر مهم باشد، به عنوان مثال با فرایندهای موازی یا برخی از اشکالات نرمافزاری غیرمعمول. همچنین، شرایط خاص کاربر و تاریخچه استفاده میتواند تولید مشکل را دشوار کند.
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی
جهت ثبت سفارش خود برای انجام پروژه های برنامه نویسی اینجا کلیک کنید
سفارش پروژهپس از تولید مجدد اشکال، ممکن است ورودی برنامه ساده شود تا اشکال زدایی آسانتر شود. به عنوان مثال، یک اشکال در کامپایلر میتواند هنگام عبور از فایل منبع بزرگ خراب شود. با این حال، پس از سادهسازی مورد آزمایشی، فقط چند خط از پرونده منبع اصلی میتواند برای تکثیر همان تصادف کافی باشد. چنین سادهسازی میتواند به صورت دستی و با استفاده از روش تقسیم و تسخیر انجام شود. برنامهنویس سعی خواهد کرد که برخی از قسمتهای تست اصلی را حذف کند و بررسی کند که آیا این مشکل هنوز وجود دارد یا خیر. هنگام اشکال زدایی مشکل در یک رابط کاربری گرافیکی، برنامهنویس میتواند سعی کند برخی از تعاملهای کاربر را از توضیحات اصلی مسئله جستجو کند و بررسی کند که آیا اقدامات دیگر برای ظاهر اشکالات وجود دارد یا خیر.
اشکال زدایی اغلب با IDEهایی مانند Eclipse , Visual Studio , Xcode , Kdevelop , NetBeans و Code :: Blocks انجام میشود. از اشکال زداییهای مستقل مانند GDB نیز استفاده میشوند و اینها معمولاً کمتر از یک محیط بصری استفاده میکنند، معمولاً با استفاده از یک خط فرمان. برخی از ویرایشگرهای متنی مانند Emacs به GDB اجازه میدهند تا از طریق آنها فراخوانی شود تا محیط بصری را فراهم کند.
نمونه یک برنامه
یک برنامهٔ ساده در زبان برنامهنویسی Basic که از سادهترین زبانهای برنامهنویسی است میتواند به شکل زیر باشد:
REM MY FIRST TRY TO COMMAND THIS MACHINE TO DO WHAT I LIKE PRINT "HELLO NEW WORLD!" END
سطر نخست که با واژه کلیدی “REM” آغاز شده و از سوی برنامهٔ واسط در نظر گرفته نمیشود و تنها برای نگاه داشتن یک توضیح یا مانند آن برای خود برنامهنویس است. سطر دوم با واژه کلیدی “PRINT” به دستگاه فرمان میدهد تا نوشته “HELLO NEW WORLD!” (“سلام دنیای نو!”) را روی نمایشگر بنویسد (چاپ کند). سطر آخر پایان فرامین و برنامه را به ماشین اطلاع میدهد.
پس از نوشتن یک برنامه مانند بالا، برنامهٔ مترجم (در اینجا Basic) دستورها را تبدیل به فرامینی میکند که لایه زیرین، که ممکن است همان سختافزار باشد، میتواند آنها را اجرا کند.
برای راحتتر شدن کدنویسی (برنامهنویسی) از نرمافزارهای مختلفی وابسته به زبان آن استفاده میکنند که به آنها محیط یکپارچه توسعه نرمافزار گفته میشود به عنوان مثال برای کدنویسی به زبان سی شارپ از نرمافزار مایکروسافت ویژوال استودیو استفاده میشود.
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی
جهت ثبت سفارش خود برای انجام پروژه های برنامه نویسی اینجا کلیک کنید
سفارش پروژهپارادایمها
مقالهٔ اصلی: پارادایم برنامهنویسی
زبانهای برنامهنویسی گوناگون براساس قابلیتهای در نظر گرفته شده از شیوهٔ خطهای مختلف استفاده میکنند. موارد ریزتری مانند چگونگی برخورد با نیازهای پشت پردهٔ ماشین مانند مدیریت حافظه و مدیریت زباله نیز در زبانهای مختلف متفاوت است. علاوه بر اینها، مفاهیمی متفاوت از (اجرای) یک برنامه تصور شدهاند که پارادایم یا الگو نام دارند.
زبانهای برنامه نویسی
زبانهای مختلف برنامهنویسی وجود دارند که هر کدام از آنها سبکهای خاصی را پشتیبانی میکنند. (به نام پارادایمهای برنامهنویسی). انتخاب زبان مورد استفاده مورد توجه بسیاری از مباحث از قبیل خط مشی شرکت، مناسب بودن در انجام کار، در دسترس بودن بستههای شخص ثالث یا ترجیح شخصی است. در حالت ایدهآل، زبان برنامهنویسی که برای کار مورد نظر مناسب تر باشد انتخاب میشود. تجارت از این ایدهآل شامل یافتن برنامه نویسان به اندازه کافی است که زبان را برای ایجاد یک تیم میشناسند، در دسترس بودن کامپایلرها برای آن زبان و کارایی که برنامههای آنها را با یک زبان خاص اجرا میکنند. زبانها طیف تقریبی را از «سطح پایین» تا «سطح بالا» تشکیل میدهند. زبانهای «سطح پایین» بهطور معمول بیشتر دستگاه محور و سریعتر اجرا میشوند، و به زبان ماشین نزدیکتر هستند در حالی که زبانهای «سطح بالا» انتزاعی تر و آسانتر برای استفاده هستند اما سرعت کمتری دارند. معمولاً کدگذاری به زبانهای «سطح بالا» از زبانهای «سطح پایین» سادهتر است.
آلن داونی در کتاب ” چگونه به شکل یک استاد رایانه فکر کنیم ” مینویسد:
جزئیات در زبانهای برنامهنویسی مختلف متفاوت به نظر میرسند ولی تعدادی از ساختارهای اساسی در همه زبانهای برنامهنویسی یکسان هستند:
- ورودی: دادهها را از صفحه کلید، یک فایل یا وسایل دیگر فراهم میکند.
- خروجی: اطلاعات را روی صفحه تصویر نشان میدهد، به یک فایل میفرستد یا به دستگاههای دیگری انتقال میدهد.
- محاسبات: اعمال محاسباتی اساسی مثل جمع و ضرب را انجام میدهد.
- حالتهای شرطی: شرطهای مشخصی را کنترل میکند و بر اساس آن رشته مناسبی از عبارات را اجرا میکند.
- حلقه: بعضی اعمال را به شکل تکراری انجام میدهد، معمولاً با استفاده از تعدادی از متغیرها این کار انجام میشود.
بسیاری از زبانهای برنامهنویسی مکانیسمهایی را برای تماس با توابع ارائه شده توسط کتابخانههای مشترک فراهم میکنند. مشروط بر اینکه توابع موجود در یک کتابخانه از کنوانسیونهای زمان اجرا مناسب پیروی کنند (مثلاً روش گذراندن آرگومانها)، ممکن است این توابع به هر زبان دیگری نوشته شود.
چند مورد از زبان های برنامه نویسی: C#:سی شارپ C:سی C++:سی پلاس پلاس _______________ Java:جاوا Java Script: جاوا اسکریپت _______________________ این ها فقط چند نمونه از زبان های برنامه نویسی است
برنامه نویسان
برنامه نویسان رایانه کسانی هستند که نرمافزار رایانه ای مینویسند. مشاغل آنها معمولاً شامل موارد زیر است:
خدمات فریلنس پروژه
در انجام پروژه های زیر از ما کمک بگیرید.
- نمای داخلی و خارجی تری دی مکس
- انجام پروژه طراحی کابینت
- انجام پروژه طراحی سایت
- انجام پروژه برنامه نویسی
- انجام پروژه فوتوشاپ
- انجام پروژه ایتبس سیف و سپ
- انجام پروژه متره و برآورد
- انجام پروژه برنامه نویسی
- انجام پروژه ام اس پروجکت
- انجام پروژه نقشه کشی معماری و سازه
- انجام پروژه متلب
- انجام پروژه برنامه نویسی
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی
سفارش پروژهانجام پروژه برنامه نویسی PHP, Python, C++, Java, Sql, C#, Matlab, Oracle, HTML, Swift, …. برنامه نویس موبایل ,یرنامه نویس تحت وب و..
انجام پروژه برنامه نویسی C++
C++ (بخوانید سی پلاس پلاس /ˌsiːˌplʌsˈplʌs/) یک زبان برنامهنویسی همهمنظوره، همگردان، سطح میانی، شیءگرا و چندرگه است که از برنامهنویسی رویهای، تجرید دادهها و برنامهنویسی شیءگرا پشتیبانی میکند. این زبان دارای قابلیتهای انواع داده ایستا، نوشتار آزاد، چندمدلی، معمولاً زبان ترجمهشده با پشتیبانی از برنامهنویسی ساختیافته، برنامهنویسی شیءگرا، برنامهنویسی جنریک است. از آنجا که در ++C اشیاء را میتوان ابتدا به ساکن از کلاسهایی ایجاد کرد که به هیچگونه سلسله مراتب ردهها و وراثت مقید نیستند، لذا سی پلاس پلاس از برنامهسازی شیء بنیاد (object-based programming) نیز پشتیبانی میکند. سی پلاس پلاس به همراه جد خود C از پرطرفدارترین زبانهای برنامهنویسی هستند. سی پلاس پلاس یک زبان سطح میانی در نظر گرفته میشود؛ این زبان دارای قابلیتهای زبانهای برنامهنویسی سطح بالا و زبانهای برنامهنویسی سطح پایین بهصورت همزمان است.

C++ توسط بییارنه استراستروپ ریاضیدان دانمارکی در سال ۱۹۷۹ در آزمایشگاههای بل (Bell Labs)، برای بهبود زبان سی و بر مبنای آن ساخته شد و آن را «C با کلاس» (C With Classes) نامگذاری نمود. در سال ۱۹۸۳ به سی پلاس پلاس تغییر نام داد. توسعه با اضافه نمودن کلاسها و ویژگیهای دیگری مانند توابع مجازی، سربارگزاری عملگرها، وراثت چندگانه، قالب توابع، و پردازش استثناء انجام شد. این زبان برنامهنویسی در سال ۱۹۹۸ تحت نام ISO/IEC ۱۴۸۸۲:۱۹۹۸ استاندارد شد. نسخهٔ فعلی استاندارد این زبان ISO/IEC ۱۴۸۸۲:۲۰۱۴ است.
ثبت سفارش انجام پروژه برنامه نویسی C++
سفارش پروژهتاریخچهٔ زبان
بییارنه استراستروپ و ناشر کتابش-۲۰۱۰
استراستروپ کار بر روی زبان «C دارای کلاس» را در سال ۱۹۷۹ آغاز کرد. ایدهٔ ساخت این زبان جدید در زمان کار بر روی تز دکترای خود به ذهن استراستروپ خطور نمود. او متوجه شد که سیمولا دارای ویژگیهایی مناسب برای ساخت برنامههای بسیار بزرگ است اما برای استفادهٔ عملی بسیار کند است اما بیسیپیال با وجود سرعت بسیار زیاد برای ساخت برنامههای بزرگ بسیار سطح پایین است. زمانی که استراستروپ کار خود را در آزمایشگاههای بل (Bell Labs) آغاز نمود با مشکل تحلیل هسته یونیکس با توجه به محاسبات توزیع شده روبرو شده بود. با یادآوری تجربیات خود در دوران دکترا، او زبان سی را با استفاده از ویژگیهای سیمولا گسترش داد. C به این دلیل انتخاب شد که یک زبان عمومی، سریع، قابل حمل، و در سطح گستردهای در حال استفاده بود. علاوه بر C و سیمولا زبانهای دیگری مانند ALGOL ۶۸، ADA, CLU, ML نیز بر ساختار این زبان جدید اثر گذاشت. در ابتدا ویژگیهای کلاس، کلاسهای مشتق شده، کنترل نوع قوی، توابع درونخطی و آرگومانهای پیشفرض از طریق Cfront به سی اضافه شد. اولین نسخهٔ تجاری در سال ۱۹۸۵ ارائه شد.
در سال ۱۹۸۳ نام زبان از «C با کلاس» به C++ تغییر یافت. ویژگیهای دیگر شامل توابع مجازی، سربارگزاری عملگر و نام تابع، ارجاعات، ثوابت، کنترل حافظه توسط کاربر بهصورت آزاد، کنترل نوع بهتر، و توضیحات یکخطی به صورت BCPL با استفاده از «//» نیز به آن اضافه شد. در سال ۱۹۸۵ اولین نسخه زبان برنامهنویسی C++ انتشار یافت و مرجع مهمی برای این زبان فراهم شد در حالی که هیچ استاندارد رسمیای وجود نداشت. در سال ۱۹۸۹ ویرایش ۲٫۰ از زبان C++ ارائه شد. ویژگیهای جدیدی مانند ارثبری چندگانه، کلاسهای انتزاعی، اعضای ایستای توابع، اعضای ثابت تابع، و اعضای حفاظت شده به آن اضافه شد. در سال ۱۹۹۰ «راهنمای مرجع C++» منتشر شد. این کار بنیان استانداردهای بعدی شد. آخرین ویژگیهای اضافه شده شامل موارد زیر بودند: قالب توابع، استثناها، فضاهای نام، تبدیلات جدید، و یک نوع داده منطقی.
در حین تکاملسی کتابخانه استاندارد سی++ نیز بهوجود آمد. اولین نسخهٔ کتاب استاندارد شامل کتابخانهٔ جریانات I/O بود که جایگزین printf و scanf شد. در ادامه مهمترین ویژگی اضافه شده Standard Template Library بودهاست.
ثبت سفارش انجام پروژه برنامه نویسی C++
سفارش پروژه
خوب و بد برنامه نویسی جاوا ( انجام پروژه برنامه نویسی جاوا )
فناوریهای زیادی وجود ندارند که بتوانند بیش از 20 سال مرتبط بمانند. اما امسال، جاوا به عنوان پنجمین فناوری محبوب انتخاب شد، که تنها توسط رهبران بی چون و چرای جاوا اسکریپت، HTML، CSS و SQL تحت الشعاع قرار گرفت. در حالی که در فهرست محبوبترینها در همان نظرسنجی StackOverflow، هجدهم است، اما در رتبهبندی مخوفترین خود نیز بسیار پایینتر است. امروز ما موفقیتها و چالشهای جاوا را آشکار میکنیم – فناوری قدیمی با لوگوی نمادین فنجان قهوه، زبانی نزدیک و عزیز برای بسیاری از برنامهنویسان امروزی.
برنامه نویسی جاوا چیست: تاریخچه و تاثیر
جاوا یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که از پارادایم برنامه نویسی شی گرا و رویکرد Write Once Run Anywhere پیروی می کند. جاوا برای دسکتاپ، وب، موبایل و برنامه های کاربردی استفاده می شود. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن پیدا کنید:
جاوا نه تنها یک زبان بلکه اکوسیستمی از ابزارهاست که تقریباً هر چیزی را که ممکن است برای توسعه جاوا به آن نیاز داشته باشید پوشش می دهد. این شامل:
کیت توسعه جاوا (JDK) - با آن و یک برنامه استاندارد Notebook می توانید کد جاوا را بنویسید و اجرا کنید/کامپایل کنید
Java Runtime Environment (JRE) - ابزار توزیع نرم افزار حاوی یک ماشین مجازی جاوا مستقل، کتابخانه استاندارد جاوا (کتابخانه کلاس جاوا) و یک ابزار پیکربندی
محیط توسعه یکپارچه (IDE) - ابزارهایی که به شما کمک می کنند کد خود را اجرا، ویرایش و کامپایل کنید. IntelliJ IDEA، Eclipse، و NetBeans محبوب ترین آنها هستند
جاوا را به هر کجا که نگاه کنید پیدا می شود. این یک زبان اصلی برای توسعه اندروید است. شما آن را در برنامه های کاربردی وب، وب سایت های دولتی و فناوری های داده های بزرگ مانند Hadoop و Apache Storm خواهید یافت. و همچنین یک انتخاب کلاسیک برای پروژه های علمی، به ویژه پردازش زبان طبیعی است. جاوا حتی در روزهای قبل از گوشیهای هوشمند بر موبایل تسلط داشت – اولین بازیهای موبایل در اوایل دهه 2000 بیشتر در جاوا ساخته میشدند. بنابراین، منصفانه است که بگوییم جاوا، به لطف تاریخ طولانی خود، جایگاه خود را در تالار مشاهیر برنامه نویسی به دست آورده است. شاخص TIOBE، یکی از معتبرترین رتبه بندی های برنامه نویسی در جهان، از نتایج موتورهای جستجو برای محاسبه استفاده می کند. با وجود محبوبیت فزاینده Go و Python، جاوا بیش از یک دهه در صدر فهرست باقی مانده است.
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی
جهت ثبت سفارش خود برای انجام پروژه های برنامه نویسی اینجا کلیک کنید
همه چیز در اوایل دهه 1990 شروع شد، زمانی که تیم Sun Microsystems شروع به توسعه نسخه بهتری از C++ کرد – به راحتی قابل حمل، تازه کار، و با مدیریت خودکار حافظه فعال. این تحقیق منجر به ایجاد یک زبان کاملاً جدید شد و این نام از بین دهها زبان دیگر که در اتاق جلسه فریاد زدند انتخاب شد. امروزه لوگوی یک فنجان قهوه بخارپز، نماد برنامه نویسی بی صدا و قابل تشخیص جهانی است. و دیگر مشخص نیست چه چیزی اول شد – وسواس برنامه نویسان به کافئین یا ارتباط با جاوا، مترادف با قهوه.
تکامل لوگوهای جاوا
اینها تنها بخشی از تغییراتی است که جاوا به دنیای برنامه نویسی ارائه کرده است:
انعطاف پذیری. جاوا ثابت کرد که کد رویهای، تخصیص دستی و وابسته به پلتفرم C، همه چیز و همه چیز نیست. به لطف جاوا، افراد بیشتری شروع به استفاده از برنامه نویسی شی گرا کردند که امروزه رایج است.
اپلت ها در سالهای قبل از جاوا اسکریپت، جاوا اپلتها را معرفی کرد، برنامههای وب کوچکی که عناصر تعاملی را فراهم میکردند، به ویژه برای تجسم و آموزش مفید بودند. اگرچه آنها هرگز برای چیزی بیشتر از انیمیشن های ساده استفاده نشدند، اما این چیزی است که توجه بسیاری از برنامه نویسان را به خود جلب کرد و راه را برای توسعه HTML5، Flash و البته جاوا اسکریپت هموار کرد.
توسعه آزمایش محور با جاوا، TDD دیگر یک تمرین آزمایشی نبود، بلکه روشی استاندارد برای توسعه نرم افزار بود. معرفی JUnit در سال 2000 یکی از بزرگترین کمک های جاوا در نظر گرفته می شود.
مزایای برنامه نویسی در جاوا
اگرچه جاوا دیگر تنها زبان رسمی پشتیبانی شده برای توسعه اندروید نیست و البته تنها گزینه برای برنامه نویسی تحت وب نیست، جاوا همگام با گزینه های جایگزین است. و از آنجایی که این نه تنها به دلیل سن قابل احترام آن است، بیایید بررسی کنیم که جاوا چه مزایایی دارد.
⊕ برنامه نویسی شی گرا
جاوا برنامه نویسی شی گرا (OOP) را در بر می گیرد – یک مفهوم کدگذاری که در آن نه تنها نوع داده و ساختار آن را تعریف می کنید، بلکه مجموعه ای از توابع اعمال شده برای آن را نیز تعریف می کنید. به این ترتیب، ساختار داده شما به یک شی تبدیل می شود که اکنون می تواند برای ایجاد روابط بین اشیاء مختلف دستکاری شود.
برخلاف رویکرد دیگر – برنامهنویسی رویهای – که در آن باید دنبالهای از دستورالعملها را با استفاده از متغیرها و توابع دنبال کنید، OOP به شما امکان میدهد این متغیرها و توابع را بر اساس زمینه گروهبندی کنید، بنابراین آنها را برچسبگذاری کنید و به توابع در زمینه هر شی خاص اشاره کنید.
مقایسه برنامه نویسی رویه ای و برنامه نویسی شی گرا
چرا OOP یک مزیت است؟
شما به راحتی می توانید از اشیاء در برنامه های دیگر استفاده مجدد کنید
با پنهان کردن اشیا برخی از اطلاعاتی که نباید به راحتی به آنها دسترسی داشت، از خطاها جلوگیری می کند
این برنامه ها را سازمانی تر می کند
برنامه ریزی شده و از قبل، حتی بزرگترها
تعمیر و نگهداری ساده و نوسازی کدهای قدیمی را ارائه می دهد
فریلنس پروژه سایت برنامه نویسی
- برنامه نویسی موبایل
- برنامه نویسی سایت
- برنامه نویس حرفه ای
- انجام پروژه برنامه نویسی
- برنامه نویس وب
- بهترین شرکت های برنامه نویسی
- برنامه نویس تحت وب
- بهترین سایت برنامه نویسی
- برنامه نویس موبایل
⊕ زبان سطح بالا با نحو ساده و منحنی یادگیری ملایم
فریلنس پروژه سایت برنامه نویسی , انجام پروژه برنامه نویسی PHP, Python, C++, Java, Sql, C#, Matlab, Oracle, HTML, Swift, ….
جاوا یک زبان سطح بالا است، به این معنی که بسیار شبیه زبان انسان است. برخلاف زبانهای سطح پایین که شبیه کد ماشین هستند، زبانهای سطح بالا باید با استفاده از کامپایلر یا مفسر تبدیل شوند. این امر توسعه را ساده می کند و نوشتن، خواندن و نگهداری زبان را آسان تر می کند.
نوشتن Hello World در جاوا
منبع: چیت برنامه نویسی جاوا
جاوا سینتکس خود (مجموعه قوانین و ساختار مورد استفاده توسط برنامه نویسان) را از C++ گرفته است، به همین دلیل است که متوجه خواهید شد که شباهت زیادی به کد C دارد. با این حال، بسیار سادهتر است و به مبتدیان این امکان را میدهد که سریعتر فناوری را بیاموزند و برای دستیابی به نتایج خاص کدنویسی کنند.
جاوا ممکن است به اندازه پایتون برای مبتدیان نباشد، اما هر توسعهدهندهای با درک اولیه از چارچوبها، بستهها، کلاسها و اشیاء میتواند خیلی زود آن را درک کند. سرراست، به شدت تایپ شده و انتظارات بسیار سختگیرانه ای دارد که به زودی به هدایت تفکر شما در جهت درست کمک می کند. علاوه بر این، هزاران دوره آموزشی و دوره های آنلاین رایگان، یک تازه کار را درمانده نمی کند.
⊕ استاندارد برای محاسبات سازمانی
برنامه های کاربردی سازمانی بزرگترین دارایی جاوا هستند. در دهه 90 زمانی که سازمانها شروع به جستجوی ابزارهای برنامهنویسی قوی کردند که C نبودند، شروع شد. جاوا از مجموعهای از کتابخانهها – بلوکهای سازنده هر سیستم سازمانی – پشتیبانی میکند که به توسعهدهندگان کمک میکند هر عملکردی را که ممکن است یک شرکت به آن نیاز داشته باشد ایجاد کنند. استخر وسیع استعداد نیز کمک می کند – جاوا زبانی است که برای معرفی برنامه نویسی کامپیوتر در اکثر مدارس و دانشگاه ها استفاده می شود. علاوه بر این، قابلیت های یکپارچه سازی آن قابل توجه است زیرا اکثر ارائه دهندگان هاست جاوا را پشتیبانی می کنند. آخرین اما نه کماهمیت، نگهداری جاوا نسبتاً ارزان است زیرا مجبور نیستید به زیرساخت سختافزاری خاصی وابسته باشید و میتوانید سرورهای خود را بر روی هر نوع ماشینی که ممکن است دارید اجرا کنید.
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی
جهت ثبت سفارش خود برای انجام پروژه های برنامه نویسی اینجا کلیک کنید
سفارش پروژه
⊕ کمبود خطرات امنیتی
ممکن است با این تصور مواجه شوید که جاوا یک زبان امن است، اما این کاملاً درست نیست. خود زبان از شما در برابر آسیب پذیری ها محافظت نمی کند، اما برخی از ویژگی های آن می تواند شما را از نقص های امنیتی رایج نجات دهد. اول، در مقایسه با C، جاوا نشانگر ندارد. اشاره گر شی ای است که آدرس حافظه مقدار دیگری را ذخیره می کند که می تواند باعث دسترسی غیرمجاز به حافظه شود. دوم، دارای یک مدیریت امنیتی است، یک سیاست امنیتی ایجاد شده برای هر برنامه که در آن می توانید قوانین دسترسی را مشخص کنید. این به شما امکان می دهد برنامه های جاوا را در یک “جعبه ماسه ای” اجرا کنید و خطرات آسیب را از بین ببرید.
⊕ مستقل بودن پلتفرم (یک بار در هر کجا اجرا شود بنویسید)
Write Once Run Anywhere (WORA) یک عبارت محبوب برنامه نویسی است که توسط Sun Microsystems برای توصیف قابلیت های چند پلتفرمی جاوا معرفی شده است. این بدان معناست که میتوانید یک برنامه جاوا، مثلاً در ویندوز ایجاد کنید، آن را در بایت کد کامپایل کنید، و برنامه را روی هر پلتفرم دیگری که از ماشین مجازی جاوا (JVM) پشتیبانی میکند، اجرا کنید. در این مورد، یک JVM به عنوان یک سطح انتزاعی بین کد و سخت افزار عمل می کند.
نحوه عملکرد رویکرد WORA در جاوا
فریلنس پروژه سایت برنامه نویسی انجام پروژه برنامه نویسی PHP, Python, C++, Java, Sql, C#, Matlab, Oracle, HTML, Swift, ….
تمام سیستم عامل های اصلی از جمله ویندوز، مک او اس و لینوکس از JVM پشتیبانی می کنند. و مگر اینکه برنامهای بنویسید که بیشتر به ویژگیها و رابط کاربری خاص پلتفرم متکی است، میتوانید – شاید نه همه – اما یک تکه بزرگ بایت کد را به اشتراک بگذارید.
⊕ زبان توزیع شده برای همکاری آسان از راه دور
جاوا به عنوان یک زبان توزیع شده طراحی شده است به این معنی که مکانیسم یکپارچه ای برای به اشتراک گذاری داده ها و برنامه ها در بین چندین رایانه برای بهبود عملکرد و کارایی دارد.
محاسبات توزیع شده در مقابل محاسبات موازی
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی
جهت ثبت سفارش خود برای انجام پروژه های برنامه نویسی اینجا کلیک کنید
سفارش پروژهبرخلاف زبان های دیگر که باید از API های خارجی برای توزیع استفاده کنید، جاوا این فناوری را در هسته خود ارائه می دهد. متدولوژی خاص جاوا برای محاسبات توزیع شده، فراخوانی روش از راه دور (RMI) نامیده می شود. استفاده از RMI به شما امکان می دهد تمام مزایای جاوا مانند امنیت، استقلال پلت فرم و برنامه نویسی شی گرا را به محاسبات توزیع شده بیاورید. جدای از آن، از برنامه نویسی سوکت و روش توزیع CORBA برای به اشتراک گذاری اشیاء بین برنامه های نوشته شده به زبان های مختلف نیز پشتیبانی می کند.
⊕ مدیریت خودکار حافظه
توسعه دهندگان جاوا به لطف مدیریت خودکار حافظه (AMM) که در زبان برنامه نویسی Swift نیز استفاده می شود و جمع آوری زباله، برنامه ای که به طور خودکار تخصیص و تخصیص حافظه را مدیریت می کند، نگران نوشتن دستی کد برای کارهای مدیریت حافظه نباشند. دقیقا این چه معنایی دارد؟
اثربخشی یک برنامه مستقیماً با حافظه مرتبط است – و حافظه محدود است. با استفاده از زبانهایی با مدیریت دستی، توسعهدهندگان خطر تخصیص حافظه را فراموش میکنند که منجر به افزایش ردپای حافظه و تاخیر میشود. یک جمع کننده زباله می تواند اشیایی را که دیگر توسط برنامه شما ارجاع داده نمی شود، پیدا کرده و آنها را حذف کند. علیرغم این واقعیت که بر روی CPU برنامه شما تأثیر می گذارد، می توانید با بهینه سازی و تنظیم هوشمند آن را کاهش دهید یا از آن جلوگیری کنید.
⊕ Multithreading
در برنامه نویسی، نخ کوچکترین واحد پردازش است. برای به حداکثر رساندن آن
فریلنس پروژه سایت برنامه نویسی انجام پروژه برنامه نویسی PHP, Python, C++, Java, Sql, C#, Matlab, Oracle, HTML, Swift, ….
با استفاده از زمان CPU، جاوا به شما این امکان را می دهد که این رشته ها را به طور همزمان اجرا کنید – در فرآیندی به نام multithreading.
Thread ها یک منطقه حافظه مشترک دارند، بنابراین جابجایی بین آنها زمان کمی می برد. آنها همچنین مستقل هستند، بنابراین اگر یک رشته با استثنا روبرو شود، روی رشته های دیگر تأثیر نمی گذارد. این به ویژه برای برنامه های بازی و انیمیشن بسیار مفید است.
مثال چند رشته ای
⊕ ثبات و اجتماع عظیم
جاوا به لطف جامعه، پشتیبانی Oracle و انبوه برنامهها و زبانهایی که همچنان در JVM اجرا میشوند، به دوران قابل احترامی دوام آورده است. علاوه بر این، نسخه های جدید جاوا به طور منظم با ویژگی های جدید و جالب منتشر می شود.
جامعه توسعه دهندگان جاوا نیز بی بدیل است. حدود 45 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی StackOverflow 2018 از جاوا استفاده می کنند. این یک اکوسیستم بسیار بزرگ از کتابخانه ها و چارچوب های آزمایش شده برای هر موردی دارد. جاوا به احتمال زیاد یکی از اولین زبانهایی است که توسعهدهندگان تازهکار در مطالعات خود با آنها مواجه میشوند، زیرا بیش از 1000 دوره مرتبط با جاوا در Udemy و بیش از 300 دوره در Coursera وجود دارد.
معایب برنامه نویسی در جاوا
در اینجا نکات منفی وجود دارد که می خواهید قبل از نوشتن پروژه بعدی خود در جاوا بدانید.
Θ مجوز تجاری را پرداخت کرد
اوراکل اخیراً اعلام کرد که از سال 2019 شروع به شارژ نسخه استاندارد جاوا 8 برای استفاده تجاری، تجاری یا تولیدی خواهد کرد. برای دریافت همه بهروزرسانیهای جدید و رفع اشکالها، باید بر اساس تعداد کاربران یا هر پردازنده هزینه پرداخت کنید.
امروزه، نسخه فعلی جاوا رایگان است و برای توزیع مجدد برای محاسبات عمومی در دسترس است. برای آماده شدن برای تغییر، هر شرکتی باید میزان استفاده از جاوا را ارزیابی کند و در صورتی که ارتقای قیمت بسیار دردناک باشد، به دنبال فناوری جایگزین باشد.
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی
جهت ثبت سفارش خود برای انجام پروژه های برنامه نویسی اینجا کلیک کنید
سفارش پروژه
Θ عملکرد ضعیف
هر زبان سطح بالا به دلیل سطح کامپایل و انتزاع یک ماشین مجازی باید با عملکرد ضعیف مقابله کند. با این حال، این تنها دلیل سرعت اغلب مورد انتقاد جاوا نیست. جمعآوری زباله را در نظر بگیرید، یک ویژگی مفید که متأسفانه اگر بیش از 20 درصد از زمان CPU را بگیرد، میتواند منجر به مشکلات عملکرد قابل توجهی شود. پیکربندی نامناسب حافظه پنهان همچنین می تواند باعث استفاده بیش از حد از حافظه و جمع آوری زباله شود. همچنین بن بست های رشته ای وجود دارد که زمانی اتفاق می افتد که چندین رشته در حال تلاش برای دسترسی به یک منبع هستند و – کابوس هر توسعه دهنده جاوا – خطاهای خارج از حافظه. اگرچه با برنامه ریزی ماهرانه می توان از هر یک از این مشکلات جلوگیری کرد، اما با هم جمع می شوند و می توانند حجم های مختلفی از آسیب را به همراه داشته باشند.
فریلنس پروژه سایت برنامه نویسی
- برنامه نویسی موبایل
- برنامه نویسی سایت
- برنامه نویس حرفه ای
- برنامه نویس وب
- انجام پروژه برنامه نویسی
- بهترین شرکت های برنامه نویسی
- برنامه نویس تحت وب
- بهترین سایت برنامه نویسی
- برنامه نویس موبایل
Θ دور از ظاهر و احساس بومی روی دسکتاپ
برای ایجاد رابط کاربری گرافیکی یک برنامه (GUI)، توسعه دهندگان از ابزارهای مختلف زبان استفاده می کنند. بنابراین، برای برنامههای اندروید، Android Studio وجود دارد که به ایجاد برنامههایی کمک میکند که ظاهر و احساس بومی داشته باشند. با این حال، وقتی صحبت از رابط کاربری دسکتاپ به میان می آید، جاوا به طور قابل توجهی کمبود دارد.
چند سازنده رابط کاربری گرافیکی وجود دارد که برنامه نویسان جاوا می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند: Swing، SWT، JavaFX، JSF محبوب ترین. Swing قدیمی، اما قابل اعتماد، چند پلتفرمی است و در حال حاضر در IDE های جاوای مختلف از جمله Eclipse و NetBeans یکپارچه شده است. اما اگر از الگوها استفاده نکنید، متوجه ناسازگاری رابط خواهید شد. SWT از مؤلفه های بومی استفاده می کند اما برای رابط کاربری پیچیده مناسب نیست. JavaFX تمیز و مدرن است، اما خیلی بالغ نیست. به طور کلی، انتخاب مناسب برای ساختمان رابط کاربری گرافیکی خود در جاوا به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.
Θ کد مفصل و پیچیده
وقتی کد پرمخاطب است، به این معنی است که از کلمات زیادی استفاده می کند. در حالی که ممکن است زمانی که سعی می کنید زبان را بفهمید، مزیتی به نظر می رسد، جملات طولانی و بیش از حد پیچیده باعث می شود کد خوانا و قابل اسکن کمتر شود. با تلاش برای تقلید از زبان انگلیسی، بسیاری از زبان های سطح بالا تمایل زیادی به ایجاد سر و صدای زیادی دارند. جاوا، که برای کاهش لحن غیرقابل دسترس C++ ایجاد شده است، برنامه نویسان را مجبور می کند تا دقیقاً منظورشان را تایپ کنند که این زبان را برای افراد غیر متخصص شفاف تر می کند، اما متاسفانه – فشرده تر.
اگر جاوا را با رقیبش پایتون مقایسه کنیم، می توانیم ببینیم که کد پایتون چقدر واضح ظاهر می شود: به نقطه ویرگول نیاز ندارد. از “and” “or” و “not” به عنوان عملگر به جای “&&”، “||” و “!” جاوا استفاده می کند. و به طور کلی زنگ و سوت کمتری مانند پرانتز یا بریس مجعد دارد.
کد جاوا در مقابل پایتون
منبع: reddit.com/r/ProgrammerHumor
در پایان: جاوا کجا استفاده می شود؟
اکثر سازمان ها به یک روش از جاوا استفاده می کنند. طیف گسترده ای از موارد استفاده، این برنامه ها را تقریبا نامرئی می کند، به همین دلیل است که اغلب این سوال مطرح می شود که “کجا از جاوا استفاده کنیم”. برای تکمیل نمای کلی خود، بیایید ببینیم کدام دامنه ها را می توان تحت پوشش جاوا قرار داد:
برنامه های اندروید علیرغم رشد تهاجمی کاتلین، جاوا هنوز هم زبان عملی برای برنامه های اندروید است که به طور خودکار مجموعه بزرگی از توسعه دهندگان جاوا را به برنامه نویسان اندروید تبدیل می کند. در حالی که اندروید به جای JDK از Android SDK استفاده می کند، کد همچنان به زبان جاوا نوشته می شود.
محصولات نرم افزاری به غیر از Hadoop و Apache Storm که قبلا ذکر شد، جاوا برای ایجاد Eclipse، OpenOffice، Gmail، Atlassian و موارد دیگر استفاده شد.
برنامه های مالی به عنوان یکی از مورد نیازترین مهارت های زبانی در صنعت مالی، جاوا هم در سمت سرور و هم در سمت مشتری برای ایجاد قابل اعتماد و سریع استفاده می شود.
فریلنس پروژه سایت برنامه نویسی انجام پروژه برنامه نویسی PHP, Python, C++, Java, Sql, C#, Matlab, Oracle, HTML, Swift, ….
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی
جهت ثبت سفارش خود برای انجام پروژه های برنامه نویسی اینجا کلیک کنید
سفارش پروژهو وب سایت های ساده همچنین یک زبان ترجیحی برای شبیه سازی داده ها و مدل سازی است.
سیستم های نقطه فروش بسیاری از کسبوکارها از جاوا برای ایجاد سیستمهای PoS استفاده میکنند، زیرا معمولاً به استقلال از پلتفرم و استخر وسیع استعداد نیاز دارند.
برنامه های کاربردی تجارت Murex، یک برنامه مدیریت بانک محبوب برای اتصال جلو و عقب به زبان جاوا نوشته شده است.
برنامه های کلان داده Hadoop به زبان جاوا نوشته شده است. اسکالا، کافکا و اسپارک از JVM استفاده می کنند. همچنین، جاوا به شما امکان دسترسی به هزاران کتابخانه آزمایش شده، دیباگرها و ابزارهای نظارتی را می دهد.
این پست بخشی از مجموعه “خوب و بد” ما است. برای اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب محبوب ترین فناوری ها، مقالات دیگر این مجموعه را ببینید:
خوبی ها و بدی های توسعه موبایل Xamarin
خوب و بد توسعه کامل پشته جاوا اسکریپت
خوب و بد توسعه اپلیکیشن وب Node.js
خوبی ها و بدی های ReactJS و React Native
خوب و بد زبان برنامه نویسی Swift
خوبی ها و بدی های برنامه نویسی فریم ورک دات نت
ابزار اتوماسیون تست سلنیوم خوب و بد
خوب و بد برنامه نویسی زاویه ای
فریلنس پروژه سایت انجام پروژه برنامه نویسی
- انجام پروژه برنامه نویسی موبایل
- انجام پروژه برنامه نویسی سایت
- انجام پروژه برنامه نویسی
- برنامه نویس حرفه ای
- انجام پروژه برنامه نویس وب
- بهترین شرکت های برنامه نویسی
- برنامه نویس تحت وب
- بهترین سایت برنامه نویسی
- برنامه نویس موبایل
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی
جهت ثبت سفارش خود برای انجام پروژه های برنامه نویسی اینجا کلیک کنید
سفارش پروژه