سئو برای کسب و کار های کوچک ضرورتی دارد؟
طراحی سایت

سئو برای کسب و کار های کوچک ضرورتی دارد؟

آیا سئو برای کسب و کارهای کوچک ارزشش را دارد؟ یا به اصطلاح دیگر سئو برای کسب و کار های کوچک ضرورتی دارد؟

بله کاملا. سئو صرف نظر از اندازه کسب و کار شما ارزش زمان و هزینه شما را دارد زیرا می تواند نتایج سودآور و موثری را به همراه داشته باشد که به مشتریان و فروش بیشتر منتهی می شود.

چه کسی می خواهد آن را از دست بدهد؟

در اینجا لیستی از دلایلی وجود دارد که چرا سئو 100٪ برای مشاغل کوچک ارزش دارد که شما را متقاعد می کند که سرمایه گذاری در این تکنیک بازاریابی کار هوشمندانه ای است.

ببینیم چرا

سئو چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimization است که تکنیک بازاریابی است که برای قرار دادن هر محتوای آنلاین در بالای صفحه نتایج جستجو کار می کند.

سئو برای کسب و کار های کوچک ضرورتی دارد؟
سئو برای کسب و کار های کوچک ضرورتی دارد؟

چرا هر محتوایی باید در بالای صفحه نتایج باشد؟ پاسخ ساده است.

5 نتیجه برتر در گوگل حدود 75 درصد از ترافیک را به خود اختصاص می دهند. به اوج برسید و حجم زیادی از ترافیک به سمت شما می آید که می تواند به فروش بیشتر تبدیل شود.

سئو چگونه کار می کند؟

ابزار اصلی سئو آن چیزی است که ما آن را کلمات کلیدی می نامیم.

کلمات کلیدی عباراتی هستند که شخص هر زمان که بخواهد چیزی را به صورت آنلاین جستجو کند – اخبار، اطلاعات، محصول، دستور غذا و غیره – به صورت آنلاین تایپ می کند.

سئو یافتن کلمات کلیدی است که افراد برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند استفاده می کنند. هنگامی که بدانید این کلمات چیست و چگونه با محصول/خدماتی که ارائه می‌دهید همسو می‌شوند، می‌توانید در مورد آنها محتوا ایجاد کنید.

به این ترتیب، شانس شما برای ظاهر شدن در بالای صفحه نتایج جستجو (SERP) به طور خودکار افزایش می یابد.

سئو چقدر طول می کشد؟

سوال مهمی است که همه به دنبال آن هستند.

تعیین یک بازه زمانی عملا غیرممکن است زیرا سئو تکنیکی است که با تعداد زیادی متغیر و فاکتور کار می کند.

موتورهای جستجو مانند گوگل دائماً تحت به روز رسانی الگوریتم هستند، و هر دقیقه محتوا های زیادی از سایت های مختلف منتشر میشود و همه در پی بالا آمدن در نتایج گوگل هستند

برخی از مطالعات و نظرسنجی‌ها در مورد زمان تاثیر سئو از Ahrefs می‌گویند که 3 تا 6 ماه طول می‌کشد تا نتایج نشان داده شود، اما باز هم بستگی به موارد دیگری دارد.

آیا سئو برای مشاغل کوچک ارزش آن را دارد؟ ( ضرورتی دارد)

اولین چیزی که برای پاسخ به این موضوع باید در نظر گرفت این است:

آیا کسب و کار شما محصول یا خدماتی را ارائه می دهد که بتوان آن را آنلاین یافت؟
آیا می خواهید مشتریان خود را جذب کنید و آنها را به فروش تبدیل کنید؟
آیا مردم به دنبال اطلاعات مرتبط با آنچه شما ارائه می دهید هستند؟

پاسخ هر سه احتمالاً بله است، درست است؟

پس شروع کردن سئو حرکتی مناسب برای کسب و کار شما است. سئو به کسب و کار شما کمک می کند تا هر سه جنبه را پوشش دهد.

جذب مشتری

سئو بهترین راه برای جذب مشتریان بالقوه شماست.

همانطور که قبلاً دیدیم، هنگامی که کلمات کلیدی را که مشتریان هدفمان برای یافتن اطلاعات مرتبط استفاده می‌کنند، کشف کردیم، می‌توانیم محتوایی ایجاد کنیم که به بهترین وجه سؤالات آنها را حل کند.

کسب و کار شما یک تعمیرگاه آنلاین است و می خواهید مردم به صورت آنلاین یا حضوری به شما مراجعه کنند.

شما باید بدانید که مشتریان بالقوه شما به چه چیزهایی علاقه دارند، مشکلی که سعی در حل آن دارند چیست و همچنین بدانید کلماتی را که تایپ می کنند تا به جواب برسند چیست

بر اساس تحقیقات خود محتوایی پیرامون آن کلمه احتمالی که کاربران سرچ می کنند به شکل زیر ایجاد کنید:

  • مقالات – 10 دوچرخه برتر فصل آینده
  • چگونه پنچر شدن لاستیک دوچرخه را تعمیر کنیم
  • تعمیر و نگهداری دوچرخه
  • 5 تا از بهترین روش های ثابت شده برای داشتن یک دوچرخه با دوام طولانی
  • قرار دادن پست ها در رسانه های اجتماعی
  • آموزش – ویدیو درباره تعمیر دوچرخه

گزینه ها زیادی وجود دارد.

هنگامی که این کار را شروع کردید، به احتمال زیاد به گزینه ای تبدیل خواهید شد که مخاطب مد نظر ( مخاطب هدف ) شما به سمتتان می آید

ترافیک پایدار

شما تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام داده اید و محتوای زیادی دارید که هدف سئو است. شما می بینید که محتوای شما به بالای صفحه نتایج جستجو صعود می کند.

این به تنهایی عالی است.

اما نکته شگفت انگیز در مورد سئو اینجاست. هنگامی که به موقعیت های عالی رتبه رسیدید، محتوای شما برای مدت طولانی در آنجا باقی می ماند.

این باعث ایجاد یک جریان ثابت ترافیک به سمت سایت شما در مدت زمان طولانی می شود. این یک نسبت تبدیل بالای احتمالی را فراهم می کند، یعنی تعداد افرادی که مشتری شما خواهند شد.

سئو ارزان ترین گزینه در دراز مدت است

یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد سئو این است که باید واقعا گران باشد.

سئو خود تکنیکی است که هزینه ای ندارد. جالبه، درسته؟ بگذار توضیح بدهم.

هنگامی که محتوایی را ایجاد می کنید که برای مخاطبان خود ارزشمند است و آن را به جایگاه های برتر یک SERP می رساند، روند رسیدن به آن در واقع رایگان است و بهترین بخش این است که برای مدت طولانی دوام می آورد.

شما برای رتبه بندی محتوای خود هزینه ای پرداخت نمی کنید، راه انجام این کار از طریق جایگزین های پولی مانند تبلیغات گوگل است.

سئو برای کسب و کار های کوچک ضرورتی دارد؟
سئو برای کسب و کار های کوچک ضرورتی دارد؟

با این حال، نمی توان انکار کرد که فرآیند ایجاد محتوای مبتنی بر SEO هزینه دارد. مقداری پول برای شما هزینه خواهد داشت و -نترسید – ممکن است در ابتدا زیاد به نظر برسد.

اما وقتی به هدف بلندمدت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که ارزش آن چقدر بیشتر است.
در اینجا یک مثال است که به توضیح این موضوع کمک می کند:

مثلا یک متخصص سئو برای شما 2000 دلار در ماه هزینه دارد. حالا فرض کنید سایتی دارید که نرخ تبدیل آن 5 درصد است و این تبدیل ارزشی معادل 1200 دلار دارد.

مطالعات نشان می‌دهد که رتبه شماره ۱ در صفحه نتایج گوگل حدود ۲۷ درصد نرخ کلیک دارد. فرض کنید که ماهانه 1000 جستجو برای کلمه کلیدی مورد نظر خود دارید.

نتیجه این می شود 1000 (جستجو) ضرب در 27٪ CTR ضربدر 5٪ نرخ تبدیل، که 16200 دلار درآمد است.

16200 دلار درآمد منهای 2000 دلاری که متخصص سئو هزینه می کند 14200 دلار است. میگم اصلا بد نیست

جایگزین های دیگر برای سئوی ارگانیک

آیا سئو تنها استراتژی مورد توجه است؟ البته که نه. گزینه های به همان اندازه موثر دیگری نیز وجود دارد، اما در دراز مدت سودآور نیستند.

گوگل ادز محبوب ترین پلتفرم برای اجرای کمپین های پولی برای کسانی است که به دنبال اولین نمایش (با برچسب AD) در مدت زمان کوتاه تری هستند.

اما مطمئناً این کار هزینه بیشتری دارد. کمپین های پرداخت به ازای کلیک بر اساس قیمتی است که با زمان کلیک کاربر یا جستجوی یک عبارت مرتبط است.

سئو هوشمندانه و سودآورترین گزینه است

بودجه و زمانی را که در اختیار دارید در نظر بگیرید و بر این اساس بهترین تصمیم را بگیرید. امیدواریم مقاله بالا به شما کمک کند تا ایده واضح تری از آنچه از یک استراتژی سئو موفق انتظار دارید داشته باشید.

مقالات مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *