راهنمای جامع تشخیص جریمه گوگل و رفع پنالتی سایت
سئو آنلاین

راهنمای جامع تشخیص جریمه گوگل و رفع پنالتی سایت

در این مقاله در مورد تشخیص جریمه گوگل و رفع پنالتی سایت با هم صحبت می کنیم
آیا رتبه بندی کلمات کلیدی شما به طور ناگهانی در SERP ها کاهش یافته است؟ آیا اعتبار دامنه شما یک شبه سقوط کرد؟

این مسائل می تواند دلایل زیادی داشته باشد:

شاید تعداد جستجوی کلمات کلیدی کاهش یافته باشد.

برخی از بک لینک های سایت ممکن است حذف شوند.

الگوریتم های گوگل به روز شده است.

اگر هیچ کدام از این موارد اتفاق نیفتاده باشد، می توان فرض کرد که گوگل سایت شما را جریمه کرده است. و این بدترین چیز برای هر مدیر سایت است. اما باید مطمئن شوید که دامنه توسط گوگل جریمه شده است یا خیر.

در این مقاله فریلنس پروژه راه رفع پنالتی را به شما نشان می دهیم.

جریمه گوگل چیست؟

آیا تماشای بازی های فوتسال را دوست دارید؟ داوران در فوتبال , فوتسال و همچنین سایر بازی ها حضور دارند تا از آشوب و خشونت در بازی جلوگیری کنند. در بازی فوتبال اگر بازیکنی رفتار غیرحرفه ای نشان دهد، داور به او تذکر می دهد و دو کارت زرد دریافت می کند و سپس اخراج می شود.

طراحی سایت در اراک(در یک برگه جدید مرورگر باز میکند)

وب سایت شما مانند یک بازیکن فوتبال است و گوگل مانند یک داور است که رفتار شما را تماشا می کند. اگر رفتار غیرحرفه ای نشان دهید، گوگل شما را پیدا می کند! جریمه و کارت قرمز گوگل را پنالتی های گوگل می نامند، اما چه چیزی باعث پنالتی گوگل می شود؟

اگر وب سایت شما توسط گوگل جریمه شود، از نتایج گوگل حذف می شود و یا رتبه آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در واقع، گاهی اوقات وب سایت ها در تلاش هستند با دور زدن قوانین گوگل سریعتر به جایگاه اول برسند.

معمولا رتبه خوبی می گیرند اما مشکل اینجاست که گوگل در مدت زمان بسیار کوتاهی آن را پیدا می کند! سایت در حال حاضر ممکن است نقض قوانین را متوقف کرده است یا ممکن است به شدت به این کار ادامه دهد.

در هر صورت، این بخشی از قوانین گوگل است و شما باید آنها را رعایت کنید. نقض قوانین گوگل می تواند منجر به مجازات های شدید شود.

هنگامی که یک صفحه به طور جزئی یا کامل از فهرست گوگل حذف می شود، به این معنی است که صفحه آسیب دیده توسط گوگل جریمه شده است.

یک وب سایت به طور خودکار توسط الگوریتم های فیلتر هرزنامه وب گوگل، مانند پنگوئن یا پاندا جریمه می شود، این کار به صورت دستی توسط تیم وب اسپم انجام می شود.

تشخیص جریمه گوگل و رفع پنالتی سایت
راهنمای جامع تشخیص جریمه گوگل و رفع پنالتی سایت


جریمه های گوگل منجر به افت رتبه کل سایت یا فقط برخی از سایت هایی می شود که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند.

البته هیچ کس دوست ندارد توسط گوگل جریمه شود. بهتر است از تکنیک های سئو کلاه سیاه دوری کنید تا احتمال جریمه شدن وب سایت شما کاهش یابد.

گوگل یک سایت را به چند روش جریمه می کند:

سایت شما از نتایج جستجوی گوگل حذف شده است.

در این حالت معمولا سایت از نتایج گوگل حذف می شود.

یک صفحه خاص را از صفحه نتایج گوگل حذف شده است

معمولا این صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه می شود و به محض جریمه شدن سایت توسط گوگل، این صفحه از نتایج گوگل حذف می شود.

کاهش رتبه یک صفحه خاص از سایت به انتهای نتایج و صفحات جستجوی گوگل

هر گونه تنزل رتبه توسط گوگل جریمه سایت در نظر گرفته نمی شود. به عبارت دیگر، هر وب سایتی که در رتبه های بالاتر قرار گیرد، با وب سایت دیگری جایگزین می شود و به همین ترتیب، سایر وب سایت ها در گوگل تنزل پیدا می کنند. منظور از کاهش رتبه به معنای رتبه جدی و بالا است زیرا یک صفحه توسط گوگل جریمه می شود (مثلاً 10 صفحه از رتبه موجود تنزل میاید در نتایج جستجوی گوگل).

چگونه تشخیص دهیم که سایتی توسط گوگل جریمه شده است؟

گوگل سایت ها را به دو صورت جریمه می کند:

پنالتی دستی (پنالتی دستی):

در این حالت گوگل پیامی در مورد سایتی که جریمه شده را در ابزار کنسول جستجو (وب مستر تولز) نمایش می دهد که توسط مدیر سایت در قسمت ترافیک جستجو قابل مشاهده است >> > اقدامات دستی کنسول جستجو. و. در جریمه دستی، سایت شما به صورت دستی توسط گوگل جریمه شده است و برای رفع مشکل (که گاهی اوقات بسیار زمان بر و دشوار است) باید دلیل جریمه را برطرف کنید و سپس درخواست بررسی سایت را به گوگل ارسال کنید. هنوز. حتما توجه داشته باشید که در فرمی که برای درخواست بررسی به گوگل ارسال می کنید، حتما همه چیز را به طور کامل و صادقانه بیان کنید. حذف کامل سایت از نتایج گوگل یکی از نشانه های این نوع تحریم است.

یکی از دلایل جریمه دستی گوگل زمانی است که کاربران چندین گزارش از یک سایت در مورد استفاده سایت از روش های اسپم برای بهبود رتبه خود به گوگل ارسال می کنند.

حذف یک سایت از نتایج جستجوی گوگل (به اصطلاح de-indexing) یکی از پیامدهای این نوع جریمه است. برای بررسی این موضوع، وب سایت خود را به عنوان URL وارد کنید: www.yoursitename.com در گوگل. در صورت عدم نمایش نتایج، سایت از فهرست گوگل حذف شده است.

یک دسته جریمه دستی وجود دارد که در آن هیچ بازگشتی انتظار نمی رود. به این نوع BAN می گویند.

پنالتی الگوریتمی:

خبری از ارسال و اطلاع رسانی به گوگل از این نوع پنالتی گوگل نیست. حذف یک صفحه خاص از سایت، کاهش رتبه و کاهش ترافیک ورودی به کل سایت یا یک صفحه خاص از نشانه های جریمه الگوریتمی است. این نوع پنالتی معمولاً توسط به روز رسانی الگوریتم گوگل ایجاد می شود و توسط الگوریتم پنالتی نیز انجام می شود. تشخیص این نوع حضور تا حدودی مشکل است و نیاز به تجربه و تحقیق در مورد عوامل مختلف دارد. برای تعیین این موضوع می توانید به گوگل آنالیتیکس وب سایت خود بروید و ترافیک ورودی وب سایت خود را بررسی کنید. دلیل اینکه گوگل مدیران وبسایت را در مورد جریمه های الگوریتمی مطلع نمی کند، جلوگیری از ترفندهای سئو کلاه سیاه برای فریب گوگل است. به عبارت دیگر، اگر گوگل از دلیل جریمه الگوریتمی مطلع شود، کلاهبرداری گوگل به راحتی توسط سئو کلاه سیاه شناسایی می شود.

همانطور که می دانید الگوریتم های گوگل دائما به روز می شوند. و این به روز رسانی ها برای بهبود کیفیت نتایج گوگل برای کاربران طراحی شده اند. به عبارت دیگر، گوگل سعی نمی کند به زور وارد سایت شود. آنچه برای گوگل اهمیت دارد این است که بهترین و با کیفیت ترین نتایج را به کاربران نشان دهد. و همه این الگوریتم ها فقط برای تشخیص کیفیت هستند. این وب سایت و دقت تشخیص توسعه و بهبود یافته است.

جریمه های الگوریتمی عواقبی مانند کاهش رتبه همه صفحات وب سایت، کاهش رتبه یک یا چند صفحه و کاهش رتبه یک یا چند صفحه تنها برای یک یا چند کلمه کلیدی دارد.



با توجه به اینکه بیشتر جریمه های گوگل جریمه های الگوریتمی است و گوگل این نوع اطلاعات را در اختیار مدیران وبسایت قرار نمی دهد، بسیاری از وبسترها متوجه جریمه شدن وبسایتشان نمی شوند و معتقدند که تمام فعالیت هایشان سفیدپوش است. فعالیت های سئو کلاه و از نظر گوگل مشکلی در کار آنها وجود ندارد.

راهنمای تشخیص جریمه گوگل و رفع پنالتی سایت
راهنمای تشخیص جریمه گوگل و رفع پنالتی سایت

دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل:

دلایل زیادی وجود دارد که چرا گوگل یک وب سایت را جریمه می کند، و از آنجایی که گوگل بیش از 200 عامل را هنگام رتبه بندی وب سایت ها بررسی می کند، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

در زیر به طور خلاصه به بررسی دلایل اصلی جریمه شدن سایت می پردازیم:

خرید بک لینک – یکی از بزرگترین دلایل جریمه سایت، به خصوص موارد دستی، خرید بک لینک است. برخی از کارشناسان سئو معتقدند که سیستم پیج رنک منسوخ نشده است و گوگل اعلام کرده است که برای جلوگیری از خرید و فروش بک لینک، پیج رنک را حذف کرده است. نیازی به گفتن نیست که گوگل به شدت با این موضوع مخالف است و به طور مداوم الگوریتم های خود را برای شناسایی و رفع این مشکل به روز می کند. آنچه گوگل برای پیوند دادن به صفحات در نظر می گیرد، ایجاد پیوندهای طبیعی توسط کاربران در وب است.

تبادل لینک: این چیزی است که گوگل با آن بسیار مخالف است، مانند خرید بک لینک.

ایجاد بک لینک با یک کلمه کلیدی (همان انکر تکست) و نشان دادن همه آنها به صفحه اصلی یا یک صفحه خاص یکی از موارد خاص گوگل برای تشخیص لینک سازی غیر طبیعی است. الگوریتم پنگوئن گوگل وظیفه بررسی کیفیت بک لینک ها را بر عهده دارد.

کپی و تکثیر مطالب از سایت های دیگر (تکثیر محتوا) و فاکتورهای محتوای سایت توسط الگوریتم پاندا گوگل بررسی می شود. استفاده از محتوای تکراری منجر به جریمه مستقیم نمی شود، اما باعث کاهش رتبه سایت می شود.

تعداد صفحات 404 صفحه را افزایش دهید

بک لینک از مزارع لینک و صفحات اسپم

استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی در محتوای یک صفحه (کلمه کلیدی پر کردن)

بک لینک هایی که توسط رقبا برای تخریب سایت ایجاد می شود

استفاده از تبلیغات پاپ آپ

یک پاپ آپ در وب سایت خود قرار دهید.

استفاده بیش از حد از تگ های H1

عواملی که الگوریتم های گوگل در نظر می گیرند را تغییر دهید

هک و مسائل امنیتی مربوط به وب سایت ها

سرعت بسیار پایین

خطاهای زیادی در ساختار کد صفحه وجود دارد

استفاده از وسایل غیر قانونی

ناشناس سازی در سایت – ایجاد تفاوت در محتوای مشاهده شده توسط کاربر و ربات، ناشناس نامیده می شود.

قرار دادن لینک ها و محتوای مخفی در وب سایت

صفحات پر از لینک هستند.

عدم توجه به نسبت متن و کد استاندارد

ساختار وب سایت پاسخگو نیست

لینک های شکسته زیادی در محتوای سایت وجود دارد.

چندین لینک در فوتر و نوار کناری سایت

صفحه برای مدت طولانی در دسترس نبوده است

تمام لینک های سایت را دنبال کنید

از متا تگ های دوگانه استفاده کنید

ربات و ارسال خودکار محتوا

این صفحه بر اساس عوامل در نظر گرفته شده توسط Google به روز نشد

قرار دادن بک لینک در یک صفحه غیر مرتبط

داشتن بک لینک فارسی در صفحه با زبان انگلیسی و غیره

راهنمای جامع تشخیص جریمه گوگل و رفع کردن پنالتی سایت

بک لینک های زیادی را در مدت زمان کوتاهی ایجاد کنید

اشتباه مدیر وب سایت برای محدود کردن روبات های گوگل برای بررسی صفحه

خطای گوگل در شناسایی سایت به عنوان یک سایت اسپم (این اتفاق در برخی موارد رخ داده است و ربات های گوگل به اشتباه سایت را به عنوان یک سایت اسپم شناسایی کرده اند.

بهینه سازی و طراحی سایت برای ربات های گوگل (بر خلاف تصور برخی افراد، گوگل توصیه می کند که وب سایت ها باید سایت خود را برای کاربران طراحی کنند و محتوای سایت باید کاربرپسند و مطابق با الزامات فنی باشد.)

راهنمای کامل برای جلوگیری از جریمه های گوگل


یک راهنمای جامع برای حذف جریمه های گوگل چیزی است که هر سئو کار سایت به دنبال آن است. اگرچه جریمه گوگل مشکل جدیدی نیست. اما همچنان یک چالش بزرگ برای سئو سایت ها است. مواجه شدن با جریمه گوگل و از دست دادن ترافیک سایت یک شبه چیز وحشتناکی است که در صورت وقوع باید بتوانید به خوبی با آن مقابله کنید.

اولین مرحله تعیین نوع جریمه است: دستی یا الگوریتمی

اولین وظیفه شما این است که بفهمید تحت چه دسته ای از جریمه های گوگل قرار گرفته اید. زیرا راه حل هر یک از آنها متفاوت است. با جریمه های دستی اعمال شده توسط Google، جریمه به راحتی قابل تشخیص است. زیرا معمولاً کاربر در قسمت Messages داشبورد Google Console پیام جریمه دریافت می کند.

در حالی که درک جریمه های دستی گوگل دشوار نیست، جریمه های الگوریتمی کمی پیچیده تر هستند. چون هیچ پیامی وجود ندارد. با بررسی سایت می توانید مجازات خود را درک کنید. دو برنامه Google Analytics برای ترافیک ورودی سایت و Search Console برای نمایه سازی سایت می توانند به تشخیص جریمه های گوگل کمک کنند.

مرحله 2: شناسایی عامل جریمه

در این مرحله، باید بدانید که چرا گوگل شما را جریمه می کند. معمولاً کار دشواری نیست و می توانید به دنبال جریمه های معمولی مانند موارد زیر باشید:

لینک های غیر طبیعی:

شما باید مطمئن شوید که بک لینک های سایت شما همگی از سایت های معتبر هستند و برای گوگل مبهم نیستند.

محتوای تکراری:

درصد زیادی از جریمه های گوگل مربوط به محتوای ضعیف یا تکراری است که اغلب با کاهش ترافیک وب سایت خود را نشان می دهد. پس مطمئن شوید که چنین محتوایی ندارید.

هرزنامه سایت:

گوگل به راحتی می تواند انواع اسپم ها را شناسایی کند، بنابراین اگر از هر نوع اسپم در سایت استفاده کرده باشید، جریمه خواهید شد.

مرحله سوم: مشکلات مربوطه را شناسایی و حل کنید

در این بخش، شما باید هر چیزی که باعث ایجاد مشکل می شود را برطرف کنید. به عنوان مثال، اگر به خاطر لینک های غیر طبیعی جریمه شده اید، باید تعداد بک لینک های خود را کاهش دهید و به صفحات بی کیفیت لینک ندهید یا برای مشکلات محتوای بد، بهتر است آنها را حذف یا بازنویسی کنید.

جریمه گوگل و رفع پنالتی کردن سایت
تشخیص جریمه گوگل و رفع پنالتی کردن سایت

مرحله 4: درخواست تجدید نظر جریمه دستی Google را ثبت کنید

اگر سایت شما توسط یک جریمه دستی ضربه خورده است، می توانید درخواست تجدید نظر یا بررسی کنید. یعنی شما معتقدید که اقدامات لازم را انجام داده اید و دیگر این مشکل پیش نخواهد آمد. شما می توانید این درخواست را از طریق کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید

زمانی که به صفحه Check your site for manual action رفتید و با خطای پنالتی گوگل مواجه شدید، می توانید به گوگل پیغام دهید که سایت شما به اشتباه جریمه شده است و قوانین را رعایت کرده اید. تا هنگامی که سایت شما توسط یک متخصص به صورت دستی توسط گوگل بررسی و تایید شد، سایت را از لیست سیاه گوگل حذف کنند.
و اگر همه چیز درست باشد درخواست شما پذیرفته می شود و جریمه شما در اسرع وقت برداشته می شود.

مرحله پنجم: جریمه شدن را متوقف کنید

شاید این بخش بسیار مهم باشد: اجازه ندهید سایت شما دوباره جریمه شود. بهترین کارهایی که می توانید برای جلوگیری از جریمه شدن مجدد توسط گوگل انجام دهید:

بررسی منظم پیام‌های کنسول جستجو برای پیوندها، محتوا، هرزنامه و محتوا.

ارتباط اطلاعات در زمینه سئو و اخبار آن؛

از میانبر برای سئو سایت استفاده نکنید. مانند خرید بک لینک.
امیدوارم از مقاله تشخیص جریمه گوگل و رفع پنالتی سایت لذت برده باشید

بررسی لینک های فالو و نوفالو(در یک برگه جدید مرورگر باز میکند)

ایندکس کردن دستی صفحات در سرچ کنسول(در یک برگه جدید مرورگر باز میکند)

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *